THE POWER OF SKIN. New materiality in contemporary architectural design. CALL FOR PAPERS

EL PODER DE LA PIEL. Nuevos materiales en el proyecto arquitectónico contemporáneo. CONVOCATORIA.

SELLO_THE POWER OK SKIN
  • _s2_digest_post_status

done

• CALL FOR PAPERS

Entrega de abstracts (300 palabras):
    23:59h /// 09 FEB 2016 /// arkrit.dpa.etsam@gmail.com

//////////// NEW DEADLINE ////////////
    17 FEB 2016

• Investigadores

Nicolás Maruri
    Fernando Casqueiro
    Rafael Pina
    Quique Zarzo

• Colaboración / Financiación

COMPAC The surfaces company

COMPAC The Surfaces Company and ARKRIT launch this call for papers in a joint research project that studies the theoretical and practical framework generated around the use of new coating materials and how they are influencing these innovations in contemporary architectural production. In first instance, it is intended to trace a map which will allow revising and organizing all what is happening in regard to this topic.

.

The aim for this call for papers is the publication of a research book containing the articles of the researchers that have properly dealt with the proposed research topic: The architectonic implications and architectural transformations of coating through new materiality in contemporary design.

.

The publication will have an international registration (ISBN) both in schools and in specialized media. A maximum of 15 articles will be selected which will be remunerated to the authors with the amount of 150€ per article selected.

.

For more information about the Call for Papers and guidelines about the abstracts and articles, please download the following documents:

CALL FOR PAPERS

GUIDELINES FO ABSTRACT SUBMISSION

ABSTRACT LAYOUT

ARTICLE GUIDELINE + ARTICLE LAYOUT

COMPAC The Surfaces Company y ARKRIT lanzan esta convocatoria dentro de un proyecto docente y de investigación conjunto que se ubica en este nuevo marco teórico-práctico, y pretende, en primera instancia, ordenar o trazar un mapa para ordenar y revisar lo que está ocurriendo en estos ámbitos.

Consistirá en la realización de un ”research book” formado por artículos de investigadores que recojan y traten el tema de investigación propuesto: Las implicaciones y transformaciones arquitectónicas de los nuevos materiales de revestimiento en el proyecto contemporáneo.

La publicación tendrá una difusión y registro internacional tanto en Escuelas como en medios especializados. Se seleccionarán un máximo de 15 artículos y se remunerará a los articulistas con la cantidad de 150€ por artículo seleccionado.

Para más información sobre la convocatoria e instrucciones para el envío de abstracts y artículos, ver los siguientes links:

CONVOCATORIA

INSTRUCCIONES ABSTRACT